onsdag 20 augusti 2008

Vad är hemslöjd?

Den nedrans mobilen är alltid borta när man behöver den. Vart ska jag ha den så att den alltid är nära? På bältet kanske, kan man göra själv? (hemslöjd) Vilket material isåfall? Trä, nej det blir för klumpigt, näver, nej det tar för mycket tid. Tyg, nej det är för slappt! Ja, nu vet jag!! Jag tar en gammal plåtburk. Det kan nog bli bra!

Frågan är då om en mobilhållare i plåt kan ses som hemslöjd!! Jag vet inte! Men den fyller sin funktion. På insidan la jag lite filt så att inte mobilen skaver på plåten. Ståltråden som håller filten på plats är samtidigt byglar för bältet!

För mig är hemslöjd starkt förknippat med att klara sig själv, lösa saker efter eget huvud och inte förlita sig på det redan färdiga!

Så här ser mobilhållaren ut på bältet!




3 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Jättesnygg!
:-)

Anonym sa...

Vad roligt att ni kommit igång med bloggandet igen :). Kollar in regelbundet för att se vad ni har för er.

med nål och tråd sa...

haha ja, bra fråga, vad är hemslöjd egentligen? Det beror nog på vem man frågar. Väldigt fint fodral oavsett om et är hemslöjd eller inte.